۰۹۱۳۴۴۲۷۹۴۱ info@enfuchina.com

 

آشنایی با دانشگاه نانتونگ

 

تحصیل در دانشگاه‌های بین‌المللی سراسر جهان می‌تواند فرصتی بی‌نظیر برای شما فراهم کند تا در زندگی تحصیلی، کاری و شخصی خود پیشرفت کنید. در این مقاله قصد داریم شما را با یکی از دانشگاه‌های معتبر بین‌المللی آشنا کنیم. دانشگاه نانتونگ می‌تواند انتخاب مناسبی برای ادامه تحصیل و مهاجرت شما باشد. اگر قصد مهاجرت تحصیلی دارید، در این مقاله با ما همراه باشید.

 

اطلاعات کلی دانشگاه نانتونگ

 

دانشگاه نانتونگ (Nantong University) در سال ۱۹۱۲ در استان  Jiangsu و شهر نانتونگ چین تأسیس شد. شعار دانشگاه «پلی میان غرب و چین، کوشش برای بهترین» است. این دانشگاه دولتی بوده و رشته‌های متعددی در آن تدریس می‌شود.

 

مساحت دانشگاه نانتونگ ۴۰۰۰ هکتار است که ۸۰۰ هزار متر مربع آن به ساختمان‌های آموزشی و دانشکده‌ها اختصاص یافته است. این دانشگاه دارای ۳ بخش اصلی است. این  بخش‌ها عبارت‌اند از کالج پزشکی نانتونگ، کالج مهندسی نانتونگ و کالج عمومی نانتونگ. به علاوه، این دانشگاه دارای ۴ پردیس مختلف است. این پردیس‌ها عبارت‌اند از: پردیس جدید، پردیس Qixiu، پردیس Zhongxiu و پردیس Qidong.

 

در حال حاضر بیش از ۳۵۰۰۰ دانشجو در این دانشگاه در حال تحصیل هستند. ۴۰۰۰ نفر از این دانشجویان را دانشجویان بین‌الملل تشکیل می‌دهند. از این تعداد ۲۰۰۰ نفر به تحصیلات تکمیلی مشغول هستند. شاخه‌های کلی تدریس در این دانشگاه عبارت‌اند از:

 

  • ادبیات
  • علوم طبیعی
  • مهندسی
  • مطالعات پزشکی
  • تعلیم و تربیت
  • اقتصاد
  • حقوق
  • تاریخ
  • مدیریت

دانشکده پزشکی این دانشگاه بزرگترین دانشکده پزشکی و یکی از نخستین کالج‌های پزشکی در چین است. به طور کلی این دانشگاه دارای ۶۰ بخش مختلف، ۳ مؤسسه تحقیقاتی، ۷ بیمارستان وابسته و ۷۰ بیمارستان آموزشی است.

 

امکانات دانشگاه نانتونگ

 

دانشگاه نانتونگ از لحاظ علمی و آموزشی از جایگاه و امکانات خوبی برخوردار است. بیش از ۱۴۸۶ پروفسور و استادیار در این دانشگاه مشغول به تدریس هستند. کتابخانه این دانشگاه ۴۷۳۰۰ متر مربع مساحت دارد. قریب به یک میلیون جلد کتاب در این کتابخانه موجود است.

 

با توجه به تمرکز بالای این دانشگاه بر رشته‌های پزشکی، لابراتورهای متعددی در آن وجود دارد. این لابراتورها عبارت‌اند از:

 

  • لابراتور مرکزی ملی برای تحصیلات عالی
  • لابراتور مرکزی وزارت آموزش
  • ۳ لابراتور مرکزی استانی
  • ۲ پلتفرم عمومی خدمات فنی

 

برخی دیگر از مراکز علمی تحقیقاتی این دانشگاه نیز عبارت‌اند از: ۲ مرکز مهندسی، ۱ مرکز نوآوری و ۲ موسسه تحقیقاتی مرکزی در فلسفه و علوم اجتماعی. همان طور که مشاهده می‌کنید، این دانشگاه از اعتبار و امکانات علمی بالایی برخوردار است. این موضوع می‌تواند در مسیر تحصیلات عالی شما تأثیر به‌سزایی داشته باشد.

 

علاوه بر امکانات علمی، امکانات رفاهی از قبیل رستوران و خوابگاه نیز در این دانشگاه برای شما فراهم است. انجمن‌های فرهنگی و هنری مختلف نیز بخش مهمی از امکانات این دانشگاه را تشکیل می‌دهند.

 

دستاوردها و روابط بین‌المللی دانشگاه نانتونگ

 

اعتبار بالای این دانشگاه سبب شده تا پروژه‌های ملی بسیاری را در دست داشته باشد. در حال حاضر ۹۷۳ پروژه ملی و ۸۶۳ پروژه علمی تحقیقاتی در این دانشگاه در حال انجام است. دستاوردهای دانشگاه نانتونگ عبارت‌اند از: ۱۴۰ جایزه ثبت اختراع، اختراعات ملی در زمینه تکنولوژی، جایزه پزشکی چین و غیره. علاوه بر این، این دانشگاه بیش از ۵۶۰۰ مقاله علمی معتبر نیز به چاپ رسانده است.

 

این دانشگاه تمرکز ویژه‌ای بر گسترش روابط بین‌المللی خود دارد. در حال حاضر دانشگاه نانتونگ با بیش از ۵۰ دانشگاه و موسسه تحقیقاتی در آمریکا، آلمان، کانادا، استرالیا، ژاپن و کره همکاری می‌کند. لازم به ذکر است که این دانشگاه توسط سازمان جهانی بهداشت (WHO) نیز تأیید شده است.

 

 

تحصیل در دانشگاه نانتونگ

 

نانتونگ دانشگاهی گسترده با امکانات آموزشی متعدد است. شما می‌توانید در مقاطع مختلف به تحصیل در رشته‌های متنوع بپردازید. برخی از برنامه‌های تحصیلی مقطع کارشناسی عبارت‌اند از: حسابد‌اری، اقتصاد، پزشکی، مهندسی ارتباطات، مهندسی الکترونیک، پرستاری و بازاریابی.

 

 در مقاطع کارشناسی ارشد/تخصص، می‌توانید در رشته‌هایی از جمله جراحی عمومی، فیزیولوژی، هوافضا، ایمنولوژی، چشم پزشکی و … تحصیل کنید. همان طور که می‌بینید تحصیل در شاخه‌های مختلف پزشکی در این دانشگاه امکان‌پذیر است. این رشته‌ها عموماً میان دانشجویان داخلی و خارجی پر طرفدار هستند. رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی میان جامعه دانشجویی ایران نیز از محبوبیت بالایی برخوردار است و دانشگاه نانتونگ این فرصت را به شما می‌دهد که در محیطی بین‌المللی به تحصیل در رشته مورد علاقه خود بپردازید.

 

 به‌علاوه، این دانشگاه مورد تأیید وزارت بهداشت ایران است. این بدین معنی است که شما می‌توانید با تحصیل در چین و اخذ مدرک تحصیلی خود، مشغول به کار شوید. بنابراین، در صورت تمایل به بازگشت به ایران نیز مدارک تحصیلی شما مورد قبول وزارت بهداشت خواهد بود.  

 

ویزای تحصیلی

 

تحصیل در این دانشگاه ملزم به اخذ ویزای تحصیلی است. برای دریافت ویزای تحصیلی چین به مدارک زیر نیاز دارید:

 

  1. پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار + کپی صفحه اول
  2. عکس پاسپورتی
  3. فرم تقاضا
  4. گواهی سلامت جسمانی
  5. نامه پذیرش از دانشگاه
  6. رسید پرداخت هزینه ویزا
  7. بلیط پرواز
  8. مدرک زبان (چینی یا انگلیسی)
  9. فرم JW201 یا JW202

 

هزینه تحصیل در دانشگاه نانتونگ

 

تحصیل در این دانشگاه رایگان نیست و به پرداخت شهریه نیاز دارد. شهریه شما بسته به مقطع تحصیلی و رشته انتخابی متفاوت خواهد بود. میانگین شهریه تحصیل در رشته پزشکی سالانه ۲۶۰۰۰ RMB است. میانگین این هزینه برای دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد در سایر رشته‌ها به ترتیب ۱۶۰۰۰ RMB و ۲۵۰۰۰ RMB است. شما باید شهریه را به صورت کامل هنگام ثبت‌نام پرداخت کنید.

 

اخذ پذیرش در دانشگاه نانتونگ

 

این دانشگاه محیط آموزشی عالی و امکانات رفاهی ممتازی را به دانشجویان بین‌الملل خود ارائه می‌کند. انواع رشته‌ها و تخصص‌های مختلف برای دانشجویان بین‌الملل با کادر آموزشی و اساتید ماهر در دسترس هستند. شما در مقاطع مختلفی می‌توانید در این دانشگاه پذیرش بگیرید. این مقاطع همراه با شرایط سنی در ادامه ذکر شده‌اند.

 

  • مقطع کارشناسی (زیر ۳۰ سال)
  • مقطع کارشناسی ارشد (زیر ۴۵ سال)
  • دوره آموزشی کوتاه مدت دانش‌ آموزان (از ۱۶ تا ۶۵ سال)
  • دوره آموزشی بلند مدت دانش آموزان (زیر ۶۵ سال)
  • دوره تحصیلات پیشرفته بزرگسالان (زیر ۴۵ سال)

 

جهت اقدام برای اخذ پذیرش تهیه مدارک زیر ضروری است.

 

  • مدارک تحصیلی پیشین و ریز نمرات کامل
  • توصیه نامه (برای تحصیلات تکمیلی)
  • گواهی سلامت جسمانی
  • آیلتس یا تافل برای تحصیل به زبان انگلیسی (برای دوره‌های غیر انگلیسی نیاز به نمره HSK 6 دارید)
  • فرم تقاضا
  • پاسپورت معتبر
  • عکس با سایز پاسپورتی
  • پرداخت هزینه ۲۰۰ RMB

 

زمان پذیرش

 

پذیرش داشجو هر ساله و در زمان‌های معین انجام می‌گیرد. شما تا پیش از ماه ژوئن هر سال فرصت دارید تقاضای خود را ارسال کنید. تقاضاهایی که پس از این زمان ارسال شده باشند، بررسی نخواهند شد.

 

 زندگی دانشجویی

 

دانشجویان بین‌المللی می‌توانند در خوابگاه‌های دانشگاه اقامت کنند. هزینه ماهانه اقامت در یک اتاق استاندارد ۴ نفره، ۴۰۰ RMB است. اینترنت، سیستم تهویه، سرویس اختصاصی و مبلمان از امکانات این خوابگاه‌ها هستند. هزینه تغذیه به عهده دانشجو است. در صورتی که بخواهید از رستوران دانشگاه غذا تهیه کنید، هزینه ماهانه شما حدود ۵۰۰-۸۰۰ RMB خواهد بود. هزینه‌های پزشکی نیز به عهده شما خواهد بود؛ اما می‌توانید از بیمه درمانی استفاده کنید.

 

 

بورسیه تحصیلی

دانشگاه نانتونگ به منظور تشویق و حمایت از دانشجویان بین‌المللی، بورسیه‌های تحصیلی متعددی را فراهم کرده است. این بورسیه به شکل کامل هزینه‌های تحصیل شما در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را پوشش می‌دهند. این بورسیه در مقطع کارشناسی هزینه‌های تحصیل و ثبت نام شما را کاملاً پرداخت می‌کند. بورسیه مقاطع ارشد و دکترا، علاوه بر هزینه تحصیل، هزینه‌های اقامت شما را نیز شامل می‌شود.

 

برنامه تبادل دانشجو

 

همان طور که پیش از این ذکر شد، دانشگاه نانتونگ توجه ویژه‌ای به گسترش روابط بین‌المللی خود با سایر دانشگاه‌ها دارد. یکی از اقدامات این دانشگاه در این زمینه عضویت در برنامه‌های تبادل دانشجو است. تبادل دانشجو به شما این امکان را می‌دهد تا برای مدت زمانی مشخص در یک دانشگاه دیگر تحصیل کنید. این فرصت می‌تواند برای آینده تحصیلی شما سودمند باشد. معمولاً مدت زمان این طرح برای هر نفر بین یک‌ترم تا یک سال متغیر است. برخی از این طرح‌ها عبارت‌اند از:

 

  • برنامه تبادل برای یک‌ترم یا یک سال تحصیلی میان دانشگاه نانتونگ و دانشگاه Jackson State آمریکا
  • برنامه تبادل یکساله با دانشگاه Aichi ژاپن
  • برنامه تبادل یکساله با دانشگاه علوم پیشرفته کیوتو ژاپن
  • برنامه تبادل یکساله با دانشگاه St. Andrew ژاپن
  • برنامه تبادل یکساله با دانشگاه Daegu کره
  • برنامه تبادل میان دانشگاه نانتونگ و دانشگاه تکنولوژی مهندسی Voronezh State  روسیه
  • برنامه تبادل YES با دانشگاه North Alabama  آمریکا

 

جمع بندی

 

 دانشگاه نانتونگ (Nantong University) از رتبه علمی و کیفیت آموزشی بالایی برخوردار است. تعدد دانشکده‌ها و تنوع رشته‌های موجود در این دانشگاه از مزایای آن به حساب می‌آیند. رشته‌های پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی از رشته‌های پرطرفدار این دانشگاه هستند. امکانات علمی و تحقیقاتی فراوان به همراه لابراتوار و بیمارستان‌های متعدد از دلایل کیفیت آموزش پزشکی این دانشگاه به شمار می‌روند.

 

سیاست‌های دانشگاه بر افزایش روابط بین‌المللی با سایر دانشگاه‌ها متمرکز است. به همین دلیل این دانشگاه بورسیه‌های تحصیلی متعددی را برای دانشجویان بین‌المللی در مقاطع مختلف در نظر گرفته است. این بورسیه‌ها می‌توانند کمک شایانی به کاهش هزینه‌ها و مشکلات شما کنند. یکی دیگر از اقدامات این دانشگاه نیز برنامه‌های تبادل دانشجو میان دانشگاه‌های معتبر جهان است. بنابراین، اگر به دنبال تحصیل در دانشگاهی معتبر و بین‌المللی هستید، دانشگاه نانتونگ چین را جزء گزینه‌های خود قرار دهید.

 

 

 

مهاجرت تحصیلی تخصص ماست 

 

ما در کنار شما خواهیم بود تا با شرایط زندگی و تحصیل در کشورهای مختلف آشنا شوید. برای ما مهم است که آنچه برای چند سال بعد خود در ذهن دارید، به واقعیت بپیوندد.

 

 

همکاران ماهمیشه آماده ارائه بهترین خدمات به شما هستند.

 

به انتهای مقاله معرفی دانشگاه پزشکی نانتونگ چین رسیدیم. همانطور که بالاتر هم گفتیم، اگر به تحصیل پزشکی در چین علاقه‌مندید یا می‌خواهید در رشته دندانپزشکی در این کشور تحصیل کنید، دانشگاه دالیان یکی از بهترین انتخاب‌های پیش روی شماست.

 

اگر نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد شرایط تحصیل در دالیان دارید، با کارشناسان ما از طریق شماره‌ زیر تماس بگیرید.

 

۰۹۱۳۴۴۲۷۹۴۱