۰۹۱۳۴۴۲۷۹۴۱ info@enfuchina.com

توضیحات کلی

 

 

شِنزِن یکی از شهرهای کشور جمهوری خلق چین در استان گوانگ‌دونگ در جنوب شرقی چین و در همسایگی هنگ کنگ و ساحل شرقی رودخانه مروارید قرار گرفته‌است.

 

یکی دیگر از شهر های چین که دانشگاه هایش را می توان به عنوان مقاصد دانشجویان برای تحصیل در چین نام برد شهر شنزن چین است.شهر شنزن چین یکی از شهرهای بزرگ استان گوانگ‌دونگ می‌باشد. این شهر که بخشی از دلتای رود پرل را تشکیل می‌دهد، در شمال منطقه مخصوص مدیریتی هنگ‌کنگ قرار گرفته و وضعیت مدیریتی شهر، در حالت تحت استانی می‌باشد.نمای شهری مدرن شنزن، نتیجه اقتصاد پرتلاطم آن است که باعث افزایش سریع سرمایه‌گذاری‌های خارجی در آن شده است. این افزایش شدید سرمایه‌گذاری، به دلیل سیاست «اصلاح و احداث» که در اواخر ۱۹۷۹ و در پی احداث SEZ پی‌گرفته شد.

 

شنزن به لحاظ سرعت پیشرفت و توسعه در سال‌های ۱۹۹۰ و ۲۰۰۰، یکی از سریع‌ترین شهرهای جهان بوده است. شنزن همچنین جزو ۱۰ شهر برتر در حوزه مهاجرت می‌باشد. از دلایلی که شنزن را برای مهاجران شهری بسیار جذاب کرده است، می‌توان فرصت‌های شغلی زیاد و نیز، تحمل فرهنگی بالا و فکر روشن اهالی این منطقه را نام‌برد. علاوه بر این‌ها، این شهر به پویاترین شهر چین و موردعلاقه‌ترین شهر برای‌ قشر مهاجر کارگر نیز معروف می‌باشد.شنزن در رتبه‌بندی شاخص مراکز اقتصادی جهانی که توسط گروه Z/Yen و Qatar Financial Centre Authority در سال ۲۰۱۷ منتشر شد، در رتبه بیست و دوم قرار داشت. این شهر همچنین یکی از شلوغ‌ترین بنادر کانتینر جهان را داراست.

 

 

جمعیت

 

در سال ۲۰۱۵، یک سرشماری میان‌دوره‌ای در سطح کشور برگزار گردید که جمعیت شهر را حدود ۱۱ میلیون و ۳۸۹ هزار نفر اعلام کرد. جمعیت این شهر دزر سال ۲۰۲۱ در حدود ۱۲,۵۹۱,۶۹۶ تخمین زده می شود.

 

 

فرهنگ

 

شنزن از ابتدا به شهر سرگرمی معروف بوده است. اصلا وجود پارک‌های موضوعی نشان از برگزاری جشن‌های مختلف در طول سال می‌باشد. به علاوه، فستیوال Longgang Town of Dragon Dance Art برای بزرگداشت فرهنگ و هنر در تقویم ثبت نشده است و این بدان معناست که اهمیتی ندارد چه موقع سفر کنید، هر وقت که بیایید می‌توانید در بخشی از جشن شرکت کنید.

 

 

حمل و نقل

 

سیستم تاکسی‌ها بر اساس اندازه‌گیری متری مسافت بوده و در ۳ رنگ قرمز، سبز و آبی دیده می‌شوند. در شهر شنزن چین همچنین اتوبوس‌ها و ون‌های زیادی وجود دارد.

 

 

آب و هوا

 

اگرچه شهر شنزن چین تنها یک درجه رو به جنوب مدار راس‌السرطان قرار گرفته است، اما به دلیل جریان پرفشار سیبری، آب‌ و هوایی گرم، تحت تاثیر بادهای موسمی، شرجی نیمه‌گرمسیر دارد. زمستان‌ها در این شهر معتدل و تا حدودی خشک هستند. از آنجایی که این شهر تحت تاثیر دریای جنوب چین قرار داشته و یخ‌زدگی در آن بسیار نادر است، زمستان‌های آن در ابتدا با آب و هوای خشک شروع می‌کند اما رفته رفته هوا مرطوب‌تر می‌شود. مه‌گرفتگی یکی از اتفاقات معمول فصل زمستان و بهار شهر شنزن بوده و حدود ۱۰۶ روز در سال، گزارش مه‌گرفتگی داده می‌شود.

 

 

 

اقتصاد

میزان بازدهی اقتصادی شهر شنزن بعد از پکن و شانگ‌های، در رتبه سوم از میان ۶۵۹ شهر درچین قرار دارد. این شهر در سال ۲۰۱۶ و در رده‌بندی شاخص مراکز اقتصادی جهانی در رتبه نوزدهم قرار گرفت. در همین شاخص و در سال ۲۰۱۷، شنزن در رتبه بیست و دوم جهان قرار گرفت.میزان کل برون‌ده اقتصادی این شهر، حتی بیشتر از برخی کشورهای کوچک مثل پرتغال، جمهوری ایرلند و ویتنام بوده است. سرانه تولید ناخالص داخلی این شهر در سال ۲۰۱۶، حدود ۴۹ هزار و ۱۸۵ دلار بود که این میزان، با کشورهای توسعه یافته‌ای مثل استرالیا و آلمان برابری می‌کند

 

 

خرید

 

به عنوان کلان‌شهری با سرعت توسعه بالا، این شهر از فروشگاه‌ها و مراکز خرید خوبی برخوردار است و می‌توان از ابتدایی‌ترین چیزها تا با کیفیت‌ترین اجناس را در آن یافت. بهترین مرکز خرید شهر، خیابانDongmen Pedestrian می‌باشد. انواع مختلفی از فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و سینماها در این محل وجود دارند. در منطقه Hua Qiang Bei می‌توانید لوازم الکتریکی متعددی را تهیه کنید. همچنین فروشگاه Women’s World که بسیار مشهور بوده و محلی ایده‌آل برای خرید لباس و پوشاک می‌باشد در این منطقه واقع شده است.

 

 

هزینه های زندگی در شهر شنزن چین

هزینه ماهانه زندگی یک خانواده چهار نفره بر اساس برآوردهای مرکز Numbeo بدون احتساب اجاره خانه برابر با ۲,۱۸۱.۹۶ دلار آمریکا (۱۵,۱۶۵.۳۰ یوان چین) است. هزینه زندگی یک نفر نیز بدون احتساب اجاره خانه معادل ۶۰۱.۸۹ دلار آمریکا(۴,۱۸۳.۳۲ یوان چین) است.شاخص هزینه زندگی در شنزن ۲۰.۳۳% بیشتر از تهران است.جاره خانه در شنزن به طور متوسط ​​۲۱.۶۵% بیشتر از تهران است.در شنزن شاخص هز ینه زندگی ۴۶.۵۰ است.

 

 

 

جاذبه های گردشگری شنزن

 

پارک پنجره جهان

پارک پنجره جهان با مساحت ۴۸۰۰۰۰ متر مربع، یکی از بزرگ‌ترین و دیدنی‌ترین پارک‌های کشور چین است. این پارک که ۱۸ ژوئن سال ۱۹۹۴، به بهره‌برداری رسید، بیش از ۱۳۰ نوع مدل کوچک شده را از مکان‌های دیدنی ۴۳ کشور دنیا در خود جای داده است. در این پارک بازدیدکنندگان می‌توانند از آثار باستانی و مجسمه‌های الهه‌های معروف ادیان جهان بازدید کنند و با آداب و رسوم و برگزاری جشن‌ها در ماه‌های مختلف سال آشنا شوند.

 

 

ساحل دامیشا

ساحل دامیشا یکی از بزرگ‌ترین سواحل شنزن به‌شمار می‌رود و در خط ساحلی شمالی خلیج میرس قرار دارد. با ۱.۸ کیلومتر طول، این ساحل با شن‌های نرم و روانش از شهرت خاصی برخوردار است. از فعالیت‌های محبوب در ساحل دامیشا می‌‌توان به موج‌سواری اشاره کرد.

 

 

قلعه داپنگ شنزن

قلعه داپنگ شنزن همراه با دهکده ۶۰۰ ساله‌ای که از آن محافظت می‌کند، یکی از مهم‌ترین گنجینه‌های تاریخی شهر شنزن به‌شمار می‌رود. این قلعه در سال ۱۹۳۴، برای محافظت منطقه در برابر حمله دزدان دریایی ساخته شد و در طول دوران سلسله‌های مینگ و کینگ، فضای داخل آن به‌صورت شهر توسعه پیدا کرد

 

 

دریاچه عسل شنزن

شما می توانید تلفیقی از معماری سنتی چینی و معماری غرب را همزمان در دریاچه عسل مشاهده کنید. شب ها بر روی این دریاچه نورهای رنگارنگی پخش می شود و همین باعث افزایش میزان بازدیدکنندگان این جاذبه دیدنی می شود. این دریاچه شامل ۵ مهمانخانه و همینطور باغ های زیبایی می شود، شما می توانید برای به هتل هایی که در اطراف این دریاچه قرار دارد بروید و شب را آنجا بگذرانید.