۰۹۱۳۴۴۲۷۹۴۱ info@enfuchina.com

توضیحات کلی

دانشگاه پزشکی چونگ کینگ چین یک دانشگاه کلیدی دولتی تحت مدیریت دولت شهرداری چونگ کینگ با سیستم آموزشی یکپارچه از برنامه های کارشناسی ، کارشناسی ارشد ، دکترا و فوق دکترا در پزشکی و سایر زمینه های مرتبط با سلامت است.

رنکینگ جهانی دانشگاه پزشکی چونگ کینگ ، ۸۸۸ و رنکینگ ملی آن در چین ۱۱۰ است.

دانشگاه پزشکی چونگ کینگ (CQUMS) در سال ۱۹۵۶ در چونگ چینگ چین تاسیس شد ، این دانشگاه در ابتدا شاخه ای از اولین کالج پزشکی شانگهای بود (که اکنون به نام دانشکده پزشکی شانگهای از دانشگاه فودان نامیده می شود).

این دانشگاه یکی از تقریباً ۳۰ دانشگاه پزشکی در چین است که توسط وزارت آموزش و پرورش چین برای ثبت نام دانشجویان خارجی در برنامه انگلیسی (MBBS ) لیسانس پزشکی و لیسانس جراحی تأیید شده است.

مدرک پزشکی این دانشگاه توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) و کمیته آموزشی فارغ التحصیلان پزشکی خارجی (ECFMG) در ایالات متحده به رسمیت شناخته شده است.

امروزه ۵۵۲ دانشجوی خارجی از ۲۴ کشور جهان به دنبال دکتر رویایی خود در این دانشگاه هستند ، این دانشگاه دارای ۶ بیمارستان مرتبط است که مستقیماً تحت مدیریت خود است و همه آنها در چین به عنوان “بیمارستان درجه یک بالا” رتبه بندی شده اند.

CQMU همچنین دارای سه آزمایشگاه کلیدی دولتی MOE ، یک آزمایشگاه کلیدی دولتی چونگ کینگ و وزارت علوم و فناوری ، یک مرکز تحقیقات مهندسی ملی ، ۲۴ آزمایشگاه کلیدی شهرداری ، ۱۱ موسسه تحقیقاتی ، ۶ مرکز تحقیقاتی و ۲۲ آزمایشگاه تحقیقاتی است. این دانشگاه دارای ۵۵۰۰ کارمند است که بیش از ۳۵۸ نفر از آنها استاد و حدود ۸۰۳ استاد دانشیار هستند.

دانشکده های دانشگاه پزشکی چونگ کینگ چین

دانشگاه پزشکی چونگ کینگ (CQMU) با ۱۹ کالج و دپارتمان و یک دانشکده تحصیلات تکمیلی و یک موسسه علوم زندگی ، ۵ برنامه فوق دکتری ، ۳۳ برنامه دکترا ، ۷۷ برنامه کارشناسی ارشد و ۳۷ تخصص برای کارشناسی ارائه می دهد.

این دانشگاه دارای ۴ رشته اصلی دولتی و ۴۳ رشته کلیدی شهرداری است ، دانشکده های دانشگاه چونگ کینگ شامل موارد زیر می باشد:

 

  • دانشکده پزشکی پایه
  • دانشکده پزشکی آزمایشگاهی
  • دانشکده داروسازی
  • دانشکده مهندسی پزشکی
  • دانشکده طب سنتی چینی
  • دانشکده بهداشت
  • دانشکده مدیریت عمومی

زبان تحصیل در دانشگاه پزشکی چونگ کینگ

دوره های موجود در دانشگاه پزشکی چونگ کینگ چین در برخی از دانشگاه های دیگر چین بسیار نادر است ، این شامل دوره هایی به دو زبان انگلیسی و چینی است ، برخی از برنامه ها عبارتند از:

  • برنامه کارشناسی: برای دوره MBBS به دو زبان انگلیسی و چینی تأیید شده توسط وزارت آموزش و پرورش.
  • کارشناسی ارشد و دکتری برنامه ها: برای کارشناسی ارشد و دکتری برنامه ها ، هر دو زبان در دسترس هستند طول دوره تحصیل ۳ سال است اما طول مدت برنامه قابل انعطاف است.

رشته های ارائه شده در دانشگاه چونگ کینگ به زبان انگلیسی

این رشته ها شامل رشته های پزشکی اجتماعی و مدیریت بهداشت ، کارشناسی ارشد پزشکی تخصصی ، انضباط بالینی ، رشته اصلی آموزش پزشکی تلفیقی چینی و غربی ، طب سوزنی و Moxibustion ، چشم پزشکی ، ارتوپدی و آسیب شناسی ، فوق تخصص جراحی ، تخصص پزشکی داخلی ، فرمول شناسی ، تاریخ و ادبیات ، نظریه های اساسی پزشکی ، علوم بالینی دندانپزشکی و علوم پایه دندانپزشکی و فوق تخصص فوریت های پزشکی می شود.

سایر رشته ها شامل فوق تخصص بیهوشی ، کارشناسی ارشد پزشکی ورزشی ، توانبخشی و فیزیوتراپی ، انکولوژی ، فوق تخصص گوش و حلق و بینی ، فوق تخصص زنان و زایمان ، پرستاری ، علوم آزمایشگاهی ، تصویربرداری و پزشکی هسته ای ، متخصص پوست و بیماریهای جنسی ، روانپزشکی و سلامت روان ، فوق تخصص مغز و اعصاب ، متخصص اطفال ، کارشناسی ارشد طب داخلی ، فارماکولوژی ، داروسازی میکروبی و بیوشیمیایی ، تجزیه و تحلیل دارویی ، داروسازی ، شیمی دارویی ، پزشکی پیشگیرانه نظامی و سم شناسی می شود.

در ادامه رشته های ارائه شده به انگلیسی شامل هوافضا و پزشکی دریایی ، پرتو درمانی ، پزشکی قانونی ، آسیب شناسی و فیزیولوژی ، ارگانیسم های بیماری زا ، ایمونولوژی ، آناتومی انسان ، بافت شناسی و جنین شناسی ، مهندسی پزشکی ، اکولوژی ، بیوفیزیک ، بیوشیمی و زیست شناسی مولکولی ، کارشناسی ارشد زیست شناسی سلولی ، توسعه زیست شناسی ، ژنتیک ، عصب شناسی ، میکروبیولوژی ، هیدروبیولوژی ، فیزیولوژی و جانورشناسی می شود.

هزینه های تحصیل مقطع کارشناسی در دانشگاه CQMU

برنامه کارشناسی با مدت زمان ۴ سال و آموزش زبان چینی، شهریه ۰۰۰ ۳۰،۰۰۰ (RMB) در سال را می طلبد ؛ تعدادی از این برنامه ها در زیر آورده شده است:

  • مهندسی پزشکی ۵ سال به زبان چینی ۳۰،۰۰۰ (RMB)
  • پزشکی چینی ۵ سال به زبان چینی ۳۰،۰۰۰ (RMB)
  • پزشکی بالینی ۵ سال به زبان چینی ۳۰،۰۰۰ (RMB)
  • پزشکی بالینی ۶ سال (MBBS) سال به زبان انگلیسی۳۰،۰۰۰
  • پزشکی قانونی ۵ سال به زبان چینی ۳۰،۰۰۰ (RMB)
  • پرستاری ۴ سال به زبان چینی ۳۰،۰۰۰ (RMB)
  • داروسازی ۴ سال به زبان چینی ۳۰،۰۰۰ (RMB)

 

جزییات هزینه های تحصیل کارشناسی ارشد در دانشگاه CQMU

هزینه تحصیل مقطع کارشناسی ارشد رشته های زیست شناسی سلولی ، پزشکی قانونی ، ژنتیک ، داروهای داخلی ، داروهای داخلی ، طب چینی ، پرستاری ، پزشکی پرتویی ، جراحی ، جراحی داروهای چینی ، به زبان های چینی و انگلیسی ۴۱۰۰۰ RMB می باشد.

هزینه رشته های مهندسی پزشکی ، پزشکی قانونی ، ایمونولوژی ، داروهای داخلی ، پرستاری ، پزشکی پرتویی و جراحی ۵۰،۰۰۰ پوند RMB می باشد.

بورسیه های تحصیلی دانشگاه پزشکی چونگ کینگ

یک مورد از بورسیه هایی که در دانشگاه پزشکی چونگ کینگ چین ارائه می شوند شامل بورسیه های تحصیلی دولت چین (کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان کارشناسی ۲۵۰۰ یوان در ماه ، برای دانشجویان کارشناسی ارشد ، ۳۰۰۰ یوان در ماه و برای دانشجویان دکترا ۳۵۰۰ در هر ماه) است.

مورد دیگر برای بورسیه شهرداری چونگ کینگ (کمک هزینه ۲۵۰۰۰ تا ۳۵۰۰۰ یوان در سال) است ، دانشجویان متقاضی بورسیه تحصیلی می توانند در زمان هایی که این بورسیه ها در دسترس هستند برای آن ها درخواست دهند.

تحصیل پزشکی در دانشگاه پزشکی چونگ کینگ

لیسانس پزشکی و جراحی و پزشکی بالینی (MBBS) در این دانشکده ارائه می شوند ، که هزینه تحصیل این رشته ها در دانشکده پزشکی CQMU 3.000.000 یوان تا ۴.۱۰۰.۰۰۰ یوان است و طول دوره تحصیل ۶ سال به طول می انجامد.

این دانشکده دارای رشته های خوب و تیم هیئت علمی قوی است ، این کالج در حال حاضر با پیشرفت سالیان متمادی در توسعه علمی ، آموزش اصلاحات و آموزش حرفه ای ، در خط مقدم پزشکی پایه در چین قرار دارد.

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه پزشکی چونگ کینگ

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه پزشکی چونگ کینگ چین پنج تا شش سال به طول می انجامد که به صورت دروه های علوم بالینی دندانپزشکی و علوم پایه دندانپزشکی و دوره های عملی ارائه می شود.

هزینه تحصیل رشته دندانپزشکی در دانشگاه پزشکی چونگ کینگ ، ۳۰۰۰۰ تا ۴۱۰۰۰ یوان در هر سال با توجه به سال تحصیل متفاوت است.

رشته داروسازی در دانشگاه پزشکی چونگ کینگ

کالج داروسازی (CPCQMU) که در سال ۲۰۰۶ تأسیس شد ، یکی از موثرترین دانشکده های داروسازی در غرب چین است که گروهی از رشته های مرتبط با داروسازی را ارائه می دهد که شامل علوم دارویی معاصر و کشف دارو می شود.

دانشکده داروسازی دانشگاه چونگ کینگ چین ، متشکل از شش دپارتمان یا گروه دانشگاهی شامل شیمی دارویی ، داروسازی ، داروسازی ، تجزیه و تحلیل دارویی ، داروسازی بالینی و شیمی است.

این دانشکده مجاز به اعطای مدرک دکترا و کارشناسی ارشد در هفت رشته تحصیلی شیمی دارویی ، داروسازی ، تجزیه و تحلیل دارویی ، داروسازی بالینی ، میکروبیولوژی و بیوشیمی است ، CPCQMU متعهد به آموزش متخصصان سطح بالا در تحقیقات دارویی است.

CPCQMU هفت پلتفرم فناوری را برای ارائه پشتیبانی فنی برای طراحی دارو ، غربالگری ، آماده سازی ، ارزیابی و کاربرد آن ایجاد کرده است.

طول دوره تحصیل در مقطع کارشناسی در این دانشگاه ۴ سال است و هزینه تحصیل در این دانشکده ۳۰۰۰۰ یوان در هر سال است.

خوابگاه های دانشگاه پزشکی چونگ کینگ

CQMU دارای دو پردیس است که مساحت آن ۳.۱۳ میلیون متر مربع است : پردیس جینیون و پردیس جدید ، هر دو پردیس دارای یک آپارتمان برای دانشجویان بین المللی هستند ، که قیمت اقامت برای اتاق های دو نفره ۴۸۰۰ یوان در سال و برای اتاق های یک نفره ۹۶۰۰ یوان در سال است.

دانشجویان کارشناسی باید در سال اول در پردیس جدید زندگی کنند ، پردیس Jinyun که در سال ۲۰۰۷ افتتاح شد ، که در منطقه Shapingba ، منطقه ای آرام و زیبا از شهر ، قرار دارد.

موقعیت مکانی دانشگاه پزشکی چونگ کینگ

CQMU دارای ۲ پردیس است که مساحت آن ۳.۱۳ میلیون متر مربع می باشد ، پردیس اصلی در منطقه مرکزی شهر چونگ کینگ واقع شده است.

از نظر جغرافیایی ، این دانشگاه در منطقه شهری واقع شده است ، دسترسی آسان به رستوران ها ، بیمارستان ها، مغازه ها ، دفاتر پست ، بانک ها ، خشکشویی ها ، استخرها و سالن های بدنسازی دارد.

دسترسی فرودگاه ، قطار و تاکسی به دانشگاه CQMU

CQMU تنها ۳۵ دقیقه با ماشین از دانشگاه تا فرودگاه بین المللی چونگ کینگ جیانگ بی فاصله دارد ، اتوبوس ها و مونوریل هایی که به نقاط مختلف شهر منتهی می شوند درست خارج از دانشگاه هستند.

مهاجرت تحصیلی تخصص ماست 

ما در کنار شما خواهیم بود تا با شرایط زندگی و تحصیل در کشورهای مختلف آشنا شوید. برای ما مهم است که آنچه برای چند سال بعد خود در ذهن دارید، به واقعیت بپیوندد.

همکاران ماهمیشه آماده ارائه بهترین خدمات به شما هستند.

 

به انتهای مقاله معرفی دانشگاه چونگ کینگ چین رسیدیم. همانطور که بالاتر هم گفتیم، اگر به تحصیل پزشکی در چین علاقه‌مندید یا می‌خواهید در رشته دندانپزشکی در این کشور تحصیل کنید، دانشگاه دالیان یکی از بهترین انتخاب‌های پیش روی شماست.

 

اگر نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد شرایط تحصیل در دالیان دارید، با کارشناسان ما از طریق شماره‌ زیر تماس بگیرید.

 

۰۹۱۳۴۴۲۷۹۴۱