۰۹۱۳۴۴۲۷۹۴۱ info@enfuchina.com

توضیحات کلی

ووهان یکی از شهرهای کشور جمهوری خلق چین است. این شهر مرکز استان هوبئی و ششمین شهر پرجمعیت چین است.

 

شهر ووهان چین یکی از کلان‌شهرهای پیشرفته در منطقه مرکزی استان هوبئی می‌باشد. شهری شلوغ که مرکز استان می‌باشد و با وجود داشتن ظاهری مدرن، تاریخی ۳۵۰۰ ساله دارد. به لحاظ تاریخی، این شهر خود از ادغام سه شهر دیگر به نام‌های پووچانگ، هانکو و هانیانگ به وجود آمده است. این منطقه در تلاقی رودخانه‌های هان و یانگتزه قرار گرفته است. به دلیل مرکزیت آن، به عنوان مرکز مهم حمل و نقل بین شهری شناخته می‌شود و از این شهر، به تمام نقاط کشور امکان دسترسی وجود دارد. شهر ووهان به عنوان یکی از مراکز مهم تحصیلات عالی نیز شناخته می‌شود و حدود ۳۵ موسسه عالی را در خود جای داده است. دانشگاه ووهان در سال ۱۸۹۳ و بر روی سواحل دریاچه Donghu ساخته شده است و محیط بسیار زیبایی دارد که علاقمندان به تحصیل در چین را به خود جلب میکند. معماری آن ترکیبی دلنشین از معماری چینی و غربی بوده و با فضاهای سبز و جنگلی اطرافش، زیبایی شگرفی به خود میگیرد.

 

جمعیت

ووهان پرجمعیت‌ترین شهر در چین مرکزی و یکی از پرجمعیت‌ترین شهرها در کشور چین می‌باشد. در ششمین سرشماری چین که در سال ۲۰۱۰ انجام گرفت، مناطق شهری ووهان که هشت‌دهم از کل شهر را تشکیل می‌داد، حدود ۸ میلیون و ۸۲۱ هزار و ۶۵۸ را در خود جا داده بود. در سال ۲۰۲۰ ، جمعیت تخمینی شهر، حدود ۹,۷۸۵,۳۸۸ بوده است.

 

فرهنگ

شهر ووهان چین یکی از زادگاه‌های تمدن باستانی چو در این کشور بوده است. اپرای هان، که اپرای محلی شهر ووهان می‌باشد، از قدیمی‌ترین و پرطرفدارترین اپراهای چین می‌باشد. در اواخر سلسله کین، اپرای هان با اپرای هوئی تلفیق گشت و منجر به ایجاد اپرای پکینگ، یکی از پرطرفدارترین اپراهای چینی مدرن، شد. به همین دلیل، چینی‌ها به اپرای هان، لقب مادر اپرای پکینگ را داده اند.

 

حمل و نقل

شهر ووهان یکی از قطب‌های اصلی شبکه ریلی سریع‌السیر چین، یکی از چهار قطب اصلی ریلی چین، یکی از ۶ مرکز حمل و نقل مسافرتی، و یکی از چهار محل تعمیر و نگهداری لوکوموتیو در چین می‌باشد.ووهان دارای اتوبوس‌هایی مستقیم به سمت جاذبه‌های توریستی می‌باشد. کرایه استفاده از اتوبوس باید مستقیما به راننده اتوبوس داده شود.

 

آب و هوا

آب و هوای شهر ووهان چین نیمه گرمسیری، شرجی و ۴ فصل می‌باشد و بارش باران در این شهر فراوان اتفاق می‌افتد. ووهان با تابستان‌های خیلی شرجی‌اش شناخته می‌شود. در تابستان ممکن است درجه حرارت هوا به ۲۶ درجه‌ سانتی‌گراد یا حتی بیشتر برسد. به هر حال، سال‌هاست که ووهان دیگر جزو شهرهای گرم چین محسوب نمی‌شود. در بهار و پاییز هوا عموما معتدل می‌باشد؛ اما زمستان‌های آن سرد و همراه با بارش برف می‌باشد. میانگین ماهانه دمای ۲۴ ساعته در این شهر از ۴ درجه سانتی‌گراد در ژاویه تا ۲۹.۱ درجه سانتی‌گراد در جولای متفاوت است

 

اقتصاد

ووهان یکی از مهم‌ترین مراکز اقتصادی، تجاری، مالی، حمل و نقلی، فن‌آوری اطلاعات و تحصیل در چین می‌باشد. صنایع اصلی آن شامل صنایع نوری-الکترونیکی، ساخت خودرو،. ساخت آهن و فولاد، دارویی، مهندسی زیست‌شناسی، مصالح جدید و صنایع حفاظت از محیط زیست می‌باشد.ووهان و فرانسه از طریق همکاری‌های اقتصادی قدرتمندی با یک‌دیگر در ارتباط‌ اند

 

خرید

شهر ووهان چین دارای مراکز خریدی زیادی است که در خیابان هایی مانند خیابان هان‌ژنگ ووهان،خیابان پیاده‌رو هانجیانگ ووهان و خیابان فرهنگی در Xianggang Lu ووهان قرار دارند.

 

 

هزینه های زندگی در شهر ووهان

هزینه ماهانه زندگی یک خانواده چهار نفره بر اساس برآوردهای مرکز Numbeo بدون احتساب اجاره خانه برابر با ۲,۲۳۶.۰۵ دلار آمریکا (۱۵,۵۴۱.۱۹ یوان چین) است. هزینه زندگی یک نفر نیز بدون احتساب اجاره خانه معادل ۶۰۵.۶۲ دلار آمریکا (۴,۲۰۹.۲۷ یوان چین) است. شاخص هزینه زندگی در ووهان معادل ۴۷.۵۷ است.شاخص هزینه زندگی در ووهان ۲۳.۰۶% بالاتر از تهران است.اجاره خانه در ووهان به طور متوسط ​​۵۴.۰۶% کمتر از تهران است.

 

جاذبه های گردشگری ووهان

 

باغ گیاه شناسی ووهان (Wuhan Botanical Garden)

باغ گیاه شناسی ووهان در مجموع بیش از ۴۰۰۰ گونه گیاهی در ۱۶ باغ اختصاصی دارد. باغ کیوی آن، بیش از ۷۰ درصد از گونه های کیوی دنیا را شامل می گردد. اگر به شهر ووهان چین سفر کردید حتما از باغ گیاه شناسی مشهور ووهان دیدن کنید. تماشای این باغ خالی از لطف نیست.

 

معبد بائوتونگ (Baotong Temple)

این حرم بودایی با وجود این که چندین بار ویران و مجددا ساخته شده است، توانسته است در ووهان، زیبایی منحصر به فردی را حفظ کند. عطر و بوی گیاهانی که برای بخور دادن در میان معبد بائوتونگ مورد استفاده قرار می گیرد، هر بازدید نماینده ای را مست می نماید. راهبان در ساعت های خاصی برای احترام به خدای خود، مسیری را پیاده طی می نمایند. شما می توانید از راه پله های این معبد بالا بروید و در طبقه هفتم، از بالکن آن، شهر ووهان را تماشا کنید.

 

نمایشگاه هنری ووهان (art exhibition)

موزه هنر هوبی، یکی از بهترین دیدنی های ووهان است که دارای ۱۰ سالن به وسعت ۵۰۰۰ متر مربع است و در مجموع، گالری های گسترده ای از نقاشی های رنگ روغن کلاسیک چینی را نمایش می دهد. مجسمه های این مجموعه هنری که به سبک سورئال ساخته شده اند، یکی از محبوب ترین دیدنی های ووهان محسوب می شوند.

 

دریاچه شرقی (East Lake)

یکی از بهترین و بزرگترین دیدنی های ووهان، دریاچه شرقی ووهان است. این دریاچه به دلیل شکوفه های بهاری که در فصل بهار سراسر شهر را پر می کند و تفریحاتی همچون، قایق سواری در آب های آرام آن، شهرت دارد. در ماه می، بازدید از این دریاچه، به مسافران پیشنهاد داده می شود چرا که جشن های سالانه چینی ها و جشنواره اژدهای قایق نیز، در آن برگزار می شود.