۰۹۱۳۴۴۲۷۹۴۱ info@enfuchina.com

توضیحات کلی

 

نکته جالب درباره این دانشکده معماری زیبای اروپایی آن است. همچنین دانشکده پزشکی ججیانگ خوابگاه‌های مجزایی برای دختران و پسران، با امکانات مناسب در نظر گرفته و از این جهت موقعیتی بسیار خوب برای دانشجویان و خصوصاً دانشجویان بین المللی فراهم آورده است. امکانات و سالن‌های ورزشی گوناگون، رستوران‌ها و سوپرمارکت‌ها، هتل، باشگاه و … نمونه‌ای از امکانات این دانشکده برای دانشجویان هستند.

 

تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه ژجیانگ

 

تحصیل پزشکی در دانشگاه ژجیانگ، نیاز به صرف زمانی ۶ ساله دارد. نکته مهم درباره مدرک پزشکی این دانشگاه، مورد قبول بودن آن توسط وزارت بهداشت و درمان ایران است. از این جهت می‌توانید مطمئن باشید که با شش سال تحصیل در چین می‌توانید با مدرک پزشکی خود در ایران مشغول به کار شوید. همچنین این دانشگاه هیچ‌گونه آزمون ورودی یا دوره‌های مقدماتی خاصی ندارد و برای تحصیل تنها باید با درخواست شما موافقت شود. شهریه تحصیل پزشکی در دانشگاه ژجیانگ حدود ۴۲ هزار یوان در سال در نظر گرفته شده است.

 

دروس رشته پزشکی دانشگاه ژجیانگ

 

همانطور که گفتیم این رشته در ۶ سال ارائه می‌شود که به طور دقیق‌تر مطابق زیر است:

 

سال اول: pre-medical

در سال اول شما باید دروسی از جمله شیمی عمومی، زبان چینی، حسابداری، علوم زیست شناسی مدرن (معرفی)، شیمی آلی، زیست شناسی سلولی و … را مطالعه نمایید.

 

سال دوم و سوم: پیش پزشکی

در سال دوم و سوم پزشکی در دانشگاه ججیانگ لازم است دروس آناتومی، سم شناسی، جنین شناسی، زبان چینی، فیزیولوژی، ژنتیک پزشکی، تاریخ پزشکی، طب سنتی چینی، طب پیشگیرانه، میکروب شناسی، روانشناسی پزشکی، آسیب شناسی، ایمونولوژی، فارماکولوژی، پاتوفیزیولوژی و … را پشت سر بگذارید.

 

سال چهارم: پیش پزشکی و پزشکی

زنان و زایمان، پزشکی قانونی، جراحی، اپیدمیولوژی، رادیولوژی، پزشکی اجتماعی، اطلاع رسانی پزشکی و … از جمله دروسی هستند که باید در سال چهارم مطالعه کنید.

 

سال پنجم و ششم: پزشکی

در سال پنجم پزشکی دانشگاه ججیانگ، جراحی، اطفال، عصب شناسی، پزشکی اورژانس، پوست، بیماری‌های عفونی، روانپزشکی، چشم پزشکی و … را پشت سر خواهید گذاشت و در سال ششم نیز به عنوان کارمند ارشد مشغول به فعالیت خواهید شد.

 

هزینه تحصیل در دانشگاه ژجیانگ چین، سایر رشته‌ها

 

یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید برای درخواست تحصیل به دانشگاه‌های خارجی در نظر گرفت، هزینه تحصیل و زندگی است. در بخش‌های قبل درباره شهریه این دانشگاه در رشته پزشکی صحبت کردیم. در این قسمت به طور دقیق‌تر شهریه سایر رشته‌ها و مقاطع و هزینه‌های زندگی در چین را عنوان خواهیم کرد.

 

برای مقاطع مختلف تحصیلی در این دانشگاه شهریه‌ای در نظر گرفته شده است که میزان حدودی آن مطابق موارد زیر است:

 

  • شهریه دوره‌های کوتاه مدت: ۳ هزار و دویست تا ۱۸ هزار یوان
  • شهریه مقطع کارشناسی: ۱۹ هزار و هشتصد تا ۴۲ هزار و هشتصد یوان
  • شهریه مقطع کارشناسی ارشد: ۱۸ هزار و چهارصد تا ۱۰۰ هزار یوان
  • شهریه مقطع دکتری: ۲۹ هزار و هشتصد تا ۶۰ هزار یوان

 

هزینه‌های زندگی دانشجویی

 

علاوه بر شهریه دانشگاه ججیانگ(ژجیانگ)، هزینه‌های دیگر مانند خوراک، محل اقامت و … نیز باید در نظر گرفته شوند. در ادامه میزان تخمینی این هزینه‌ها ارائه خواهد شد:

 

  • هزینه اقامت در اتاق دو نفره (خوابگاه): ۶۰۰۰ یوان در سال برای هر نفر
  • هزینه معاینه پزشکی: ۴۰۰ یوان در سال
  • هزینه مجوز اقامت در چین: ۴۰۰ یوان در سال
  • هزینه خوراک و غذا: ۱۵۰۰ یوان در ماه

 

خوب است بدانید خوابگاه‌ها معمولاً دارای فضایی برای آشپزی نیز هستند. اما رستوران‌های مختلف نیز از جمله رستوران حلال، در نزدیکی خوابگاه وجود دارد.

 

 

همکاران ماهمیشه آماده ارائه بهترین خدمات به شما هستند.

 

به انتهای مقاله معرفی دانشگاه ژجیان چین رسیدیم. همانطور که بالاتر هم گفتیم، اگر به تحصیل پزشکی در چین علاقه‌مندید یا می‌خواهید در رشته دندانپزشکی در این کشور تحصیل کنید، دانشگاه دالیان یکی از بهترین انتخاب‌های پیش روی شماست.

 

اگر نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد شرایط تحصیل در دالیان دارید، با کارشناسان ما از طریق شماره‌ زیر تماس بگیرید.

 

۰۹۱۳۴۴۲۷۹۴۱