۰۹۱۳۴۴۲۷۹۴۱ info@enfuchina.com

توضیحات کلی

 

هاربین یکی از شهرهای کشور جمهوری خلق چین است. این شهر بزرگ، یکی از شهرهای مستقل چین است.

شهر هاربین چین ، مرکز استان هیلونگ‌جیانگ بوده و بزرگ‌ترین شهر منطقه شمال شرقی جمهوری خلق چین می‌باشد. هاربین وضعیت مدیریتی تحت‌استانی داشته و بر منطقه‌ای کلان‌شهری شامل ۹ منطقه، که ۲ شهرِ در سطح شهرستان و ۷تا شهرستان می‌باشد تسلط دارد.همچنین بخش قابل توجهی از جمعیت این شهر را افرادی با اصالت روس تشکیل می‌دهند. در سال‌های ۱۹۲۰، این شهر میزبان موقت پوشاک از پاریس و موسکو بود و به همین دلیل نیز، به عنوان پایتخت مد و پوشاک چین معروف گردید. این شهر در سال ۲۰۰۴ از سوی اداره کل توریسم به عنوان توریستی‌ترین شهر چین انتخاب گردید. در ۲۲ ژوئن سال ۲۰۱۰، سازمان ملل متحد به این شهر لقب شهر موسیقی را اعطا کرد.

در بین دانشگاه‌های شهر هاربین چین ، موسسه فن‌آوری هاربین (HIT) شناخته‌شده‌تر است و یکی از معروف‌ترین دانشگاه‌های کشور چین می‌باشد که دانشجویان خارجی علاقمند به تحصیل در چین را مجذوب خود کرده است. این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه تحقیقاتی با رویکرد مهندسی می‌باشد (برای مثال، در علم فضا و فن‌آوری‌های مرتبط با صنایع دفاعی). دانشکده‌های این دانشگاه در حوزه‌های علوم، مدیریت، علوم انسانی و اجتماعی فعال‌اند.

 

جمعیت

جمعیت شهر هاربین در سال ۲۰۲۱ حدود ۵,۵۱۴,۰۰۰ نفر تخمین زده شده است.

 

حمل و نقل

در پایانه راه‌آهن هاربین، قطارهای مسافرتی مستقیم به مقصد شهرهای بزرگ چین همچون پکن، شانگ‌های، تیانجین، گوانگ‌ژو، جینان، نانجینگ و بسیاری دیگر از شهرهای مهم وجود دارند.

 

آب و هوا

طبق طبقه‌بندی اقلیمی کوپن، شهر هاربین چین تحت تاثیر بادهای موسمی بوده و اقلیم قاره‌ای مرطوب دارد (Dwa). به دلیل جریان پرفشار سیبری و قرارگرفتن این شهر در بخش شمالی عرض جغرافیایی ۴۵ درجه، زمستان‌هایی بسیار سرد و طولانی نسبت به سایر شهرهای چین دارد و شایسته لقب شهر یخی می‌باشد. زمستان‌ها در این شهر خشک و سرمای آن سوزناک است؛ به طوری که میانگین دمای ۲۴ ساعته این شهر در ماه ژانویه ۱۸.۴ درجه سانتی‌گراد زیر صفر است.

 

اقتصاد

شهر هاربین چین بزرگ‌ترین مرکز اقتصادی استان هیلونگ‌جیانگ می‌باشد.هاربین، مهم‌ترین مرکز تولید حبوبات و محلی ایده‌آل برای احداث بنگاه‌های کشاورزی می‌باشد. صنایع داروسازی هاربین که بیشتر بر روی پژوهش، توسعه، ساخت و فروش محصولات دارویی متمرکز بوده است، دومین صنعت بزرگ کشور چین می‌باشد.

 

خرید

از آن جایی که هاربین به روسیه بسیار نزدیک است، عجیب نیست که صنایع دستی روسی را در این‌جا بیابیم. عروسک‌های روسی با آن سادگی جذاب خود، یکی از بهترین سوغاتی‌ها برای آشنایان و دوستانتان می‌باشند. دیگر انواع کالاهای روسی نیز در Guogeli Dajie به فروش می‌رسند.

 

فرهنگ

شهر هاربین چین به دلیل داشتن مناظر طبیعی زیبا و چاشنی اروپای شرقی، به «مسکوی شرقی» معروف گشته است. ساختمان‌ها و معماری آن‌ها ادغامی از طبع شرقی و غربی می‌باشند. به دلیل داشتن تاریخی کهن، نه تنها مذاهب اقلیت‌های شمالی در این منطقه درهم آمیخته، بلکه فرهنگ‌های چینی و غربی را نیز در این شهر مخلوط گشته‌اند.

 

 

جاذبه های گردشگری هاربین

 

کلیسای سنت سوفیا هاربین

هاربین شهری است که یکی از اصلی ترین دروازه های تجاری روسیه است ، بنابراین در واقع تعجب آور نیست که یکی از باسابقه ترین بناهای این شهر در واقع یکی از کلیساهای جامع ساخته شده توسط کلیسای ارتدکس روسیه در این قسمت از جهان است.این کلیسای جامع در سال ۱۹۰۷ ، چهار سال پس از عبور راه آهن ترانس سیبری از این شهر ساخته شد و پس از مرمت قابل توجه ، سقف فیروزه ای کلیسای جامع بار دیگر یکی از چشمگیرترین مکان های دیدنی هاربین است

 

موزه مجسمه های چوبی هاربین

موزه مجسمه های چوبی در شهر هاربین (Harbin) در شمال چین، که اقلیم سرد و زمستان‌های طولانی‌اش آن را به «شهر یخی» معروف کرده، واقع شده است. این موزه به نمایش مجسمه‌های چوبی و نقاشی منظر آن منطقه با موضوع «نقاشی برف و یخ» اختصاص دارد.

 

پارک ژائولین (Zhaolin Park)

پارک ژائولین با ساخت در سال ۱۹۹۰، اولین پارک هاربین محسوب می‌شود. از قسمت‌های مختلف پارک می‌توان به چندین باغ و تاکستان، تئاتر روباز، زمین بازی کودکان، زمین اسکیت و تالار نمایشگاه گل و ماهی اشاره کرد. در بهار و تابستان، پارک ژائولین مملو از شکوفه‌ها و صدای آواز پرندگان می‌شود و در زمستان‌ها میزبان جشنواره بین المللی مجسمه های یخی و برفی هاربین است.

 

فستیوال Sun Island Scenic Area

فقط در طول روز و از تاریخ ۲۱ دسامبر تا آغاز فوریه قابل بازدید بوده و محلی برای به نمایش درآمدن مجسمه‌های یخی می‌باشد.