۰۹۱۳۴۴۲۷۹۴۱ info@enfuchina.com

توضیحات کلی

 

دانشگاه پزشکی دالیان در سال ۱۹۴۷ با نام قبلی دانشکده پزشکی کانتو تاسیس شد و در سال ۱۹۴۹ با دانشگاه دالیان ادغام شد. سپس دانشکده پزشکی کانتو، دانشگاه دالیان نام گرفت. همچنین، این دانشگاه یک دانشگاه دولتی واقع در شهرستان دالیان از استان لیائونینگ چین است و این دانشگاه یکی از دانشگاه های بزرگ منطقه است که نام خود را از شهر دالیان گرفته است. به‌علاوه، تحصیل در دانشگاه پزشکی دالیان چین یکی از بهترین فرصت‌هایی است که متقاضیان تحصیل در چین می‌توانند از آن استفاده کنند.

 

تاریخچه دانشگاه دالیان چین

 

در سال ۱۹۵۰ سیستم سازمانی دانشگاه دالیان لغو شد و از آن زمان کالج دالیان به یک دانشگاه مستقل تبدیل شد. در سال ۱۹۶۹ این دانشگاه برای تأسیس دانشکده پزشکی زویی به زویی، شهری در استان گوئیژو نقل مکان کرد. و در سال ۱۹۷۸ این دانشگاه به محل اصلی خود در دالیان بازگشت که هنوز با نام کالج پزشکی دالیان است.

 

دانشگاه دالیان چین امروز در چه جایگاهی است؟

 

امروزه این دانشگاه به یک دانشگاه پزشکی چند رشته ای تبدیل شده است که برنامه هایی را در زمینه های دیگر مانند هنر، علم، مدیریت، و حقوق نیز ارائه می دهد. ۱٬۱۳۹٬۷۰۰ متر مربع مساحت دارد که ۳۸۲٬۹۰۰ متر مربع زیرساخت آن می باشد. این دانشگاه در حال حاضر دارای ۲۵ سازمان مدیریت، ۱۴ دانشکده سطح دوم، ۴ سازمان به طور مستقیم وابسته، ۵ بیمارستان وابسته به دانشگاه و ۳۸ پایگاه تدریس بالینی است. تا تاریخ ۳۱ اوت ۲۰۰۷، کل ثبت نام در مقطع کارشناسی دانشگاه به بیش از ۴۴۰۰ نفر رسیده است و بیش از ۱۴۰۰ نفر کاندیدای مدرک دکترا و کارشناسی ارشد هستند. حدود ۷۰۰ نفر در دانشکده حرفه ای بالاتر هستند و همچنین دارای تقریباً ۳۰۰ دانشجوی بین المللی می باشد.

 

افتخارات دانشگاه

 

در سال ۲۰۱۲ دانشگاه پزشکی دالیان به عنوان یکی از پنج دانشگاه مدل اول برای آموزش بین المللی در استان لیائونینگ توسط اداره آموزش و پرورش لیائونینگ شناخته شد. به همین دلیل، دانشکده پزشکی دانشگاه دالیان از دانشگاه های پیشرو در تدریس پزشکی به زبان انگلیسی در چین هست. و سه بیمارستان وابسته به دانشگاه فرصت بی نظیری برای یادگیری فراهم کرده. شهر دالیان از سال ۲۰۰۹ به عنوان یکی از شهر های توریستی زیبا در چین شناخته شده و مخصوصاً در تابستان جزو مقاصد اصلی برای سفر هست دانشگاه دالیان به واسطه پیشرو بودن در تدریس پزشکی به زبان انگلیسی میزبان ۱۳۰۰ دانشجو از ۸۲ کشور دنیا هست.

 

دانشگاه پزشکی دالیان با بیش از ۱۰۰ دانشگاه در بیش از ۳۸ کشور دنیا قرارداد همکاری دارد و انتقال دانشجو انجام میدهد. دانشکده پزشکی دانشگاه دالیان از دانشگاه های پیشرو در تدریس پزشکی به زبان انگلیسی در چین هست. سه بیمارستان وابسته به دانشگاه فرصت بی نظیری برای یادگیری فراهم کرده. شهر دالیان از سال ۲۰۰۹ به عنوان یکی از شهر های توریستی زیبا در چین شناخته شده و مخصوصاً در تابستان جزو مقاصد اصلی برای سفر هست دانشگاه دالیان به واسطه پیشرو بودن در تدریس پزشکی به زبان انگلیسی میزبان ۱۳۰۰دانشجو از ۸۲ کشور دنیا هست.

 

دانشگاه پزشکی دالیان با بیش از ۱۰۰ دانشگاه در بیش از ۳۸ کشور دنیا قرارداد همکاری دارد و انتقال دانشجو انجام میدهد.

 

جغرافیای دانشگاه

 

دانشگاه فناوری دالیان (DUT) در شهر ساحلی و زیبای دالیان، در استان لیائونینگ در شمال شرقی چین واقع شده است. این دانشگاه یکی از کلیدی‌ترین دانشگاه‌ها تحت هدایت مستقیم وزارت آموزش و پرورش است. همچنین، دارای محوطه‌ای سبز، سایه دار و آرام است. از طرفی، بسیاری از رهبران ایالت از این دانشگاه بازدید کرده و از زیبایی آن لذت برده‌اند. در مجموع، با تجربه آزمایش‌های شدید بیش از نیم قرن و تلاش‌های مداوم چندین نسل، DUT به یک دانشگاه جامع پزشکی تبدیل شده است.

 

پزشکی تمرکز اصلی DUT است و سایر بخش‌ها شامل علوم کاربردی و علوم مدیریت اقتصادی و همچنین رشته های علوم انسانی است که شامل علوم اجتماعی و حقوق است. DUT به دلیل مدیریت سخت و محیط مناسب برای مطالعه از شهرت خوبی برخوردار است. این دانشگاه با شعار “وحدت سازمانی، واقع گرایی و اصالت” شناخته شده است. DUT بیش از ۱۰۰۰۰۰ مرد و زن از مشاغل مختلف را پرورش داده و آموزش داده است که در سراسر جامعه مورد استقبال گسترده قرار می‌گیرند.

 

شرایط برای پذیرش متقاضیان:

میزان سن متقاضیان ورودی به این دانشگاه برای کارشناسی بایستی بین ۱۸ تا ۲۵ سال باشد و در شرایط جسمانی مطلوبی نیز برخوردار باشند.

 

  1. متقاضیان ورود به دوره‌ی پزشکی باید دوره دبیرستان را با نمرات خوب به اتمام رسانده باشند.
  2. دارا بودن تمکن مالی کافی برای هزینه های دانشگاه و زندگی در کشور چین
  3. کسب نمرات خوب در دروس شیمی، زیست ، فیزیک و زبان انگلیسی
  4. دارا بودن مدرک زبان معتبر (تافل، آیلتس)
  5. مدارک لازم برای پذیرش:
  6. فرم درخواست
  7. اسکن مدارک تحصیلی دبیرستان به همراه ریز نمرات
  8. پاسپورت
  9. مدرک زبان انگلیسی معتبر
  10. گواهی تمکن مالی از بانک
  11. گواهی پزشکی

 

 

رشته‌های تحصیلی در دانشگاه‌ پزشکی دالیان چین

 

این دانشگاه دارای ۹  بخش زیر می باشد:

 

  • دانشکده علوم پایه پزشکی حوزه های مطالعه: انگل شناسی، آسیب شناسی، آناتومی، زیست شناسی مولکولی، فیزیولوژی، فارماکولوژی، میکروبیولوژی، بیوشیمی، پزشکی
  • کالج زیبایی زمینه های مطالعه: زیبایی
  • کالج مدیریت سلامت حوزه های مطالعه: مدیریت سلامت
  • دانشکده دندان پزشکی
  • گروه داروسازی بالینی
  • گروه تجزیه و تحلیل آزمایشگاهی پزشکی، بخش زمینه های مطالعه: تکنیک های آزمایشگاهی، فناوری پزشکی
  • گروه زنان و زایمان، زمینه های مطالعه: زنان و زایمان
  • گروه طب شفاهی، بخش حوزه های مطالعه: پزشکی
  • گروه عکاسی، بخش زمینه های مطالعه: عکاسی

 

 

 

کتابخانه دانشگاه پزشکی دالیان

    کتابخانه دانشگاه پزشکی دالیان در سال ۱۹۴۷ تاسیس شد. از آن زمان، کتابخانه بارها تغییر مکان داده و نام خود را تغییر داده است. ساختمان کتابخانه Qizhen در سال ۲۰۰۷ با مساحت بیش از ۲۰۰۰۰ متر مربع، شامل ۲۰۰۰ صندلی و ۱۰۰۰ دسترسی به اینترنت راه اندازی شد. محیط آرام، راحت، آرامش بخش و فردی است. علاوه بر کتاب‌های سنتی، مجلات و کتاب‌های مطالعه الکترونیکی، کتابخانه همچنین برخی از زمینه‌های انسانی و فردی مانند کتاب‌های علوم و علوم انسانی در این کتابخانه وجود دارد. در این کتابخانه اتاق مطالعه فردی، اتاق مطالعه جمعی و غیره را تعبیه شده است. خوانندگان می‌توانند از کارت پردیس “همه در یک” از کل امکانات کتابخانه استفاده کنند.

     

     

     

    زبان تحصیل در دانشگاه پزشکی دالیان

     

    دانشگاه پزشکی دالیان چین از موسسات عالی و پیشرو در چین است که تدریس رشته های پزشکی را به زبان انگلیسی برای دانشجویان به ارمغان آورده است ، البته علاوه بر زبان انگلیسی دانشجویان داخلی و یا افرادی که به زبان چینی هم تسلط دارند می توانند به این زبان هم به تحصیل در رشته های پزشکی این دانشگاه مشغول شوند.

     

    البته اگر به هیچ یک از این دو زبان ها تسلط کافی را ندارید و یا مدرکی مناسب جهت ارائه به دانشگاه کسب نکرده اید جای هیچ نگرانی نمی باشد ، زیرا موسسات و کالج های زبان بسیاری در چین آماده آموزش این دو زبان به دانشجویان و در نهایت ارائه مدرک معتبر به دانشگاه مورد نظر شما می باشند ، توجه داشته باشید که مدارک معتبر زبان انگلیسی در چین فقط آیلتس و تافل و زبان چینی HSK می باشد.

     

    دیگر نکته قابل توجه این است که اگر قبل از اقدام برای پذیرش و ثبت نام در این دانشگاه مدرک زبان خود را کسب نمایید شرایط پذیرش و ثبت نام را بسیار راحت تر و سریع تر می نمایید ، البته دقت داشته باشید که حتی در صورت تحصیل به زبان انگلیسی در رشته های پزشکی ، باز هم باید حداقل قدرت برقراری ارتباط با مردم به زبان چینی را برای کار یا دوره های کارآموزی در درمانگاه ها و بیمارستان ها داشته باشید ، چون تمام مردم چین قادر به انگلیسی صحبت کردن نمی باشند.

     

     

     

    بورسیه دولتی دالیان

     

    شهرداری شهر دالیان بورسیه ای دولتی را برای دانشجویان بین المللی در سال ۲۰۰۸ به تصویب رساند که برای حمایت و تشویق دانشجویان بین المللی برتر در دانشگاه پزشکی در نظر گرفته می شود.

     

    دانشجویانی که در مقطع دکترا قصد ادامه تحصیل در این دانشگاه را دارند می توانند از این بورسیه در صورت موافقت دانشگاه برای دو سال تحصیلی مستمر از آن بهره مند گردنند ، کالج آموزش بین المللی DMU مسئول تمام جزئیات ، بررسی ها و پذیرش و یا رد دانشجویان کاندید برای دریافت این بورسیه می باشد.

     

    بورسیه دانشگاه پزشکی دالیان

     

    به منظور ایجاد محیط دانشگاهی رقابتی در بین دانشجویان خارجی ، تشویق آنها به تحصیل سخت و به پایان رساندن تحصیل به شیوه ای بهتر ، دانشگاه پزشکی دالیان بورسیه هایی را برای تجلیل از دانشجویان برجسته و الگویی برای دیگران تعیین کرده است ، برای قرار گرفتن در لیست این نوع بورس تحصیلی باید شرایط اولیه زیر را حتما دارا باشید :

     

    قوانین چین و مقررات دانشگاه را رعایت کنید و هزینه ها را به موقع پرداخت کنید.

    در فعالیتهای اجتماعی سازماندهی شده توسط دانشگاه پزشکی دالیان، مشارکت فعال داشته باشید. 

    دستاوردهای عالی داشته باشید و حضور بالای ۹۰ درصد در کلاس های خود داشته باشد.

    در جلسات امتحای غیبت نداشته باشید و نمرات بالای ۷۰ درصد کسب نمایید.

    هیچ گاه تنبیه و یا تعلیق نشده باشید.

     

    همچنین این بورسیه تحصیلی در ۳ درجه متفاوت به دانشجویان تعلق می گیرد که از نظر مبالغ و خدمات پرداختی با یکدیگر متفاوت هستند ، که بهترین نوع درجه ۱ و درجه سوم کم کیفیت ترین نوع این بورسیه می باشد ، برای دریافت بورسیه درجه یک میانگین نمراتتان باید ۸۵ درصد ، درجه دو بالای ۸۰ درصد و درجه سه بالای ۷۵ درصد باشد.

     

    باید توجه داشته باشید که بورسیه دانشگاه و بورسیه دولتی شهرداری دالیان را به طور همزمان به یک دانشجو اعطا نمی کنند ، اما به عنوان رزومه بابت هر دو گواهی نامه هایی را به دانشجویان برنهده هر دو بورسیه تخصیص خواهند داد.

     

    تحصیل پزشکی در دانشگاه دالیان چین

     

    دانشگاه بین المللی پزشکی دالیان (DMU ) در سال ۱۹۸۵ بر اساس پرورش زبان و برنامه کوتاه مدت مطالعات پیشرفته تأسیس شد و در سال ۲۰۰۴ ، دانشگاه MBBS ( لیسانس پزشکی و لیسانس جراحی ) را برای تحصیل به زبان انگلیسی تأسیس و اقدام به جذب دانشجویان بین المللی نمود.

     

    DMU با تمرکز بر پایه و اساس آموزش ، با کمک برنامه های یادگیری کوتاه مدت ، یک مرکز آموزشی چند بعدی است که شامل برنامه های کارشناسی ، برنامه های کارشناسی ارشد ، برنامه های دکترا و برنامه های آموزشی پیشرفته می شود و عمدتاً برنامه های خود را را به زبان انگلیسی و همچنین بعضی دوره ها و رشته ها را به زبان چینی برای دانشجویان مختلف ارائه می نماید.

     

    هزینه و مدت تحصیل

     

    تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه پزشکی دالیان چین حداقل به ۶ سال زمان نیاز دارد که ممکن است نسبت به توانایی دانشجویان مقداری کمتر یا بیش تر هم به طول بیانجامد ، همچنین هزینه شهریه دانشگاه منهای هزینه های جانبی مانند خوراک و خوابگاه سالانه ۴۲ هزار یوان هزینه را در بر می گیرد.

     

     

    تحصیل رشته داروسازی در دانشگاه پزشکی دالیان چین

    کالج داروسازی در سال ۱۹۹۳ به عنوان گروه داروسازی بالینی در دانشگاه پزشکی دالیان تاسیس شد و در سال ۲۰۰۱ به دانشکده داروسازی تغییر نام داد و همواره با تکیه بر بنیاد محکم پزشکی برای توسعه رشته های دارویی این کالج داروسازی ، ویژگی های متمایز خود را در پرورش استعداد ، خدمات اجتماعی و تحقیقات اساسی در زمینه داروسازی شکل داده است.

     

    این کالج دو گرایش را ارائه می دهد ، داروسازی بالینی و داروسازی ، طول دوره برنامه داروسازی بالینی ۵ سال است و فارغ التحصیلان مدرک کارشناسی پزشکی (B،Med) را دریافت می نمایند و همچنین برنامه داروسازی در سال ۲۰۰۳ و بر اساس یک زمان ۴ ساله راه اندازی شد و فارغ التحصیلان مدرک کارشناسی علوم (B،Sc) را دریافت می کنند.

     

    این دانشکده دارای پنج مرکز آموزشی و تحقیقاتی و یک آزمایشگاه جامع داروسازی نیز برای دانشجویان است ، علاوه بر این دانشجویان در دوره های تخصصی مختلفی از جمله فارماکولوژی ، فارماکولوژی بالینی ، فارماکوکینتیک ، تجزیه و تحلیل دارو ، شیمی دارویی ، داروسازی ، شیمی دارویی طبیعی ، داروسازی بیولوژیکی و مدیریت داروسازی نیز می توانند در این دانشکده به کسب دانش بپردازند.

     

    این دانشکده ۵۴ عضو هیئت علمی دارد که ۴۱ نفر از آنان اساتید تمام وقت ، ۱۴ استادیار ، ۱۵ مدرس و ۱۰ تکنسین آزمایشگاه می باشند که ۳۴ نفر دارای مدرک دکترا و ۷ نفر هم دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند و بیش از نیمی از کارکنان این دانشکده تجربه تحصیل در خارج از کشور را دارا می باشند.

     

    هزینه و مدت تحصیل

     

    رشته داروسازی یکی دیگر از رشته های پر طرفدار این دانشگاه می باشد که در میان دانشجویان کشورمان هم از محبوبیت بالایی برخوردار است ، مدت زمان مورد نیاز برای تحصیل در این رشته در دوره کارشناسی ۴ سال است و باید مبلغ ۳۰ هزار یوان نیز به عنوان شهریه برای دانشگاه در صورت موفق نشدن در اخذ بورسیه پرداخت نمایید.

     

     

    تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه دالیان چین

    دانشکده و بیمارستان دندانپزشکی دالیان یک پایگاه آموزشی کلیدی و بیمارستان تخصصی است که در امر آموزش ، تحقیق و درمان دندان پزشکی فعالیت می کند و مستقیماً توسط اداره آموزش و پرورش استان لیائونینگ اداره می شود ، در این دانشکده هدف این است که استعدادهای درجه یک در زمینه دندانپزشکی با توسعه همه جانبه در مهارتهای عملی پرورش داده شوند و سطح پیشگیری و درمان بیماری های ادونتوپاتی و بیماری های فک و صورت رواج یابد.

     

    کالج دندانپزشکی در برگیرنده دو موضوع شامل : علوم پایه دندانپزشکی و علوم بالینی است که علوم پایه دندانپزشکی به عنوان رشته اصلی استان لیائونینگ در نظر گرفته شده است ، همچنین پنج پروژه اساسی و چهار پروژه بالینی نیز در این دانشکده مورد تحقیق قرار گرفته اند که با مشارکت مستقیم دانشجویان و اساتید علاوه بر افزایش بار علمی دانشجویان قدمی بزرگ نیز در جهت پیشرفت علم دندان پزشکی به حساب می آیند.

     

    دانشکده دندانپزشکی در سال ۱۹۶۰ تأسیس شد و ارائه دهنده مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد در علوم پایه دندانپزشکی و علوم بالینی است ، همچنین دانشکده دارای ابزار آموزشی درجه یک ، مانند سیستم دسترسی به آموزش دندانپزشکی و قالب شبیه سازی است و سه آزمایشگاه چند رسانه ای در مقیاس بزرگ نیز در آن ساخته شده است.

     

    هزینه و مدت تحصیل

    آموزش تمام وقت این رشته در مقطع کارشناسی ۵ سال زمان و مبلغ ۴۵ هزار یوان در سال شهریه دانشگاه را نیازمند است ، طی چندین سال گذشته نزدیک به ۴۰ درصد از دانشجویان کارشناسی به عنوان دانشجوی کارشناسی ارشد نیز پس از اخذ مدرک در همین دانشگاه ثبت نام می کنند و به ادامه تحصیل می پردازند.

     

     

     

    دسترسی فرودگاه ، قطار ، تاکسی به دانشگاه پزشکی دالیان

     

    از فرودگاه بین المللی و هم چنین از ایستگاه را آهن شهر دالیان ، می توان با استفاده از تاکسی های حاضر در جلوی درب ایستگاه راه آهن و یا فرودگاه خود را به پردیس DMU رساند ، این مسافت جابه جایی با تاکسی معمولا ۲۰۰ تا ۳۰۰ یوآن هزینه را در بر می گیرد، البته توجه داشته باشید که مقصد را به زبان انگلیسی به راننده تاکسی انتقال دهید.

     

    البته در فرودگاه شرکت های کرایه اتومبیل نیز فعال هستند که می توانید برای جا به جایی خودرویی را از قبل رزرو نمایید که هزینه آن ها برای هر اتومبیل ۲۰۰ یوان در ابتدا و ۳۰ یوان به ازای هر ساعت است ، توجه داشته باشی که باید ۵ روز قبل از زمان رسیدنتان اتومبیل خود را رزرو نمایید.

     

    در محیط دانشگاه هم نیز در تمامی نقاط ایستگاه های اتوبوس برای جابه جایی دانشجویان در محیط دانشگاه و همچنین انتقال آنان به درون شهر وجود دارد و در کنار ساختمان خوابگاه ها هم تاکسی هایی برای جا به جایی دانشجویان حاضر و مهیا می باشند.

     

     

     

    مهاجرت تحصیلی تخصص ماست 

     

    ما در کنار شما خواهیم بود تا با شرایط زندگی و تحصیل در کشورهای مختلف آشنا شوید. برای ما مهم است که آنچه برای چند سال بعد خود در ذهن دارید، به واقعیت بپیوندد.

     

    همکاران ماهمیشه آماده ارائه بهترین خدمات به شما هستند.

     

    به انتهای مقاله معرفی دانشگاه پزشکی دالیان چین رسیدیم. همانطور که بالاتر هم گفتیم، اگر به تحصیل پزشکی در چین علاقه‌مندید یا می‌خواهید در رشته دندانپزشکی در این کشور تحصیل کنید، دانشگاه دالیان یکی از بهترین انتخاب‌های پیش روی شماست.

     

    اگر نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد شرایط تحصیل در دالیان دارید، با کارشناسان ما از طریق شماره‌ زیر تماس بگیرید.

     

    ۰۹۱۳۴۴۲۷۹۴۱